Fuck Christmas

2009-11-24 @ 23:47:14 Category: Everyday life Comments: 3
Det här börjar bli till en vana varje år, men jag är så jävla trött på allt förbannade tjat om att det är "en månad kvar till julafton idag". So what? Julafton säger mig då fan ingenting. Julafton är en hycklardag då alla försöker överträffa varandra med julklappar och god mat, som egentligen inte alls är god. Enligt mig skulle vi kunna radera den 24 december i almenackan eller helt enkelt bara låtsas att den inte finns. För den är meningslös, onödig och otroligt töntigt. Det finns bättre sätt att visa uppskattning på än att klä en ful julgran tillsammans och dricka glögg som smakar urin. Orden snö, tomte och ännu värre, julkort får mig plötsligt att vilja stoppa fingrarna i halsen. 

Om jag nu ska hitta något postitivt med julen som alla alltid försöker få ur mig, är det ris á la maltan och då är det faktiskt en skam att den förknippas med julafton. Och nej, tänk inte ens tanken på att försöka få mig att ändra uppfattning om det ni kallar "mysigt". Det där med tända ljus, julkalendern, julmusik och annat trams är verkligen inte min grej och kommer aldrig bli. Så fuck off och prata inte om julafton med mig.

Kommentarer
Postat av: Zara

GOD JUL

2009-11-25 @ 23:42:51
Postat av: Anonym

depp din blogg e

2009-12-02 @ 14:42:40
Postat av: Anonym

jag vill ha dig i julklapp GRR / Gregersexxiboy@hot..

2009-12-02 @ 19:35:32

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback