Say it

2009-05-06 @ 18:29:57 Category: Everyday life Comments: 0
Jag trodde att svenska nationella, uppsatsskrivningen skulle vara hundra gånger värre. Men efter ungefär en timme och några minuter till, var jag klar. Jag som var beredd på att sitta där i flera timmar. Skönt! Jag tog halv elva bussen hem och cyklade hem som hastigast. Min bok låg och väntade på mig så fint på nattduksbordet i mitt rum. Jag hade längtat efter den ända sen igårkväll. Jag läste i två timmar, sen var det över. Boken var slut. Jag har läst "Män som hatar kvinnor" och boken var nog bland de bästa jag någonsin läst. Den var fruktansvärt hemsk, ibland ville man kasta in boken i väggen. Nu återstår det bara att se filmen. Lite sådär smått efter.

Jag fick på tok för mycket spring i benen efter dessa två olidligt spännande timmar, så jag tog mig ut på en springtur. Det var hemskt jobbigt, men skönt. Det kändes att man inte rört på fläsket på ett bra tag nu alltså. Det där behövde jag. Jag borde göra det till en vana, att ta en springtur.

Redan onsdag, i morgon torsdag vilket betyder en lektion och sedan hem. Fredag, engelska nationella och multimedia. Vi har endast två lektioner på oss att göra klart våra hemsidor. Stressen kryper fram. Men jag har kommit en bra bit på vägen. Tack vare all hjälp, annars skulle jag fortvarande vara på ruta ett.

Nu ska jag rota i kylskåpet, magen säger mat!

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback