A history

2009-03-18 @ 13:52:13 Category: Everyday life Comments: 2
Det var förbannat god mat idag, biff, potatis, brunsås och så min egna favorit, lingonsylt. Vad vore världen utan lingonsylt? Ingenting. Helst ska man vräka på så att tallriken täcks med denna röda fantastiska röra, men när man äter i skolan får man vara lite finare i kanten. Nej, kära konserthuset, idag lyckades ni ordentligt. Nästan så ni förtjänar lite extra månadspeng. Och jo Linn, maten var god!
 
Föresten så har jag ont i huvudet och då är det synd om mig. Måste verkligen kolla synen snart, känns som om det bara blir värre och värre för var dag som går. Dumma mig som varken använder mina glasögon, eller linser. Snart kommer mitt brytningsfel vara som förr i tiden när jag var en liten skit, och då sitter jag där med en beinge piratlapp på vänstra ögat med ett fult klistermärke på. Hmpf!

Nu återstår det bara en timme och ynka furtio (stavas det så? konstigt ord) minuter, tills min buss tar mig hem mot älskade Hallstahammar igen. Jag har haft suget att ta mig ut på en springtur ändå sen i morse, får se om det blir så. Men med den här huvudvärken fruktar jag att svaret blir...........nej!

Jag är typ, redan hungrig igen. Okej, måste få bort tankarna från mat.
Det första jag gör är att klicka upp en bild från maten vi åt efter begravningen.
Slurrrrrrrrp!

Kommentarer
Postat av: L som i laban

fyrtio :( (som i fyra)

och god mat, all mat är god :( lite läbbig ibland bara med konstiga klumpar som ser ut som gul bomull :( men jag åt ändå

2009-03-18 @ 13:55:48
Postat av: Lina

vems begravning?

2009-03-19 @ 10:36:44
URL: http://linalilja.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback