Taste it, feel it

2009-01-04 @ 19:28:35 Category: Everyday life Comments: 0
Sådärja, nu har jag kommit hem efter både roliga händelser och tråkiga incidenter. För tolv timmar sen satt jag och sov i bilen på väg till Romme, kylan var hemsk utanför bildörren. Och inte blev det bättre när man setat i en varm och skön bil, för att sedan kliva ut i 23 minus grader. Men det var bara att bita ihop och sätta på sig grejerna, för här skulle det åkas snowboard. Om ni undrar hur det gick, eftersom det var min första gång. Så gick det faktiskt rätt skapligt, det var svårt att få in rätt teknik i början men efter några åk kändes det rätt bra. Jag ramlade ett antal gånger, och en utav gångerna slog jag i ordentligt. Ryggen, rumpan och mitt högra knä fick en ordentlig smäll. Min stjärt kommer vara som ett stort blåmärke i morgon, lita på det. I mellanåt gick vi in i värmestugan och värmde fötterna som var som 10 isbitar i en strumpa. Varm choklad var även ett måste.
 
Men som vanligt ska det roliga följas utav något dåligt. Micke tog emot sig med handen när han skulle sätta sig ner och fick grymt ont. Det slutade med att vi var tvugna att avbryta åkandet för att gå till sjukstugan. Där konstaterade dom att den antaglingen var bruten, så då var det bara att packa ihop grejerna och åka mot akuten i Västerås. Det var ungefär bara dryga timmen kvar tills allt stängde, så det gjorde inte allt för mycket. Men det hade varit kul och tagit några åk till. Väl på akuten, och efter den eviga väntan så fick vi reda på att handleden inte alls var bruten. Men, det var en regäl stukning. Jag tycker synd om Micke, man verkligen ser hur ont det gör. Stackaren ligger i soffan och sover, helt utslagen efter dagen.

Nu har mamma och Björn lagat ihop lite mat, äntligen! Efter en hel dag utav mackätande ska det bli gott att sätta tänderna i riktig mat!


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback