I've tried to tell you your purple hearts are giving out

2009-01-04 @ 19:09:09 Category: Everyday life Comments: 0
(Inlägg som skrevs inatt men som vägrade bli publicerat)

Nu sitter jag här i mörkret och känner hur mina ögon gör ont efter hur mycket dom får anstränga sig för att se ordentligt. Hela min panna är rynkad, och mina ögon är knappt synbara, men jag klarar mig. Jag kom hem för inte allt så länge sen, från Västerås. Jag, Malin, Micke och Lina har varit på bio, och vi såg Twilight! Bättre sent än aldrig, som man brukar säga. Jag håller verkligen med alla andra som sett filmen, den var grym. Och Edward Cullen som spelas utav Robert Pattinson, blev bara snyggare och sexigare ju längre filmen rullade, vilken tiopoängare! Jag verkligen älskar filmer där dom slåss om den ovillkorliga och livslånga kärleken. Jag smälter.

- I'm not scared of you
- You really shouldn't have said that.

- And so the lion fell in love with the lamb.
- What a stupid lamb
- What a sick, masochistic lion

På vägen hem blev det bara jag och Micke kvar, vi dunkade hårdrock som vanligt, så hela bilen studsade. Det är så att håret reser sig rätt upp. Halvvägs började bilen bete sig konstigt, och Micke drog ner musiken för att koncentrera sig. Jag blev rädd uppskrämd, jag är så rädd för att någon gång hamna i diket eller vara med om en bilkrock. Jag tror alltid det värsta. Jag var helt säker på att bilen skulle sprängas i luften och vi skulle ligga utspridda över vägen i tusentals små pusselbitar. Men det är jag! Vi kom i alla fall hem hela med alla kroppsdelar i behåll. Nu måste jag strax gå och lägga mig, vi ska upp om alldeles för några timmar. Klockan 07:15 ska vi sitta i bilen redo för en heldag i Romme. Det ska bli kul faktiskt, men kallt. Som den isbit jag är, önska mig lycka till!

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback