King of hell

2009-04-04 @ 17:34:27 Category: Everyday life Comments: 0
Okej, uppdatering om gårdagen kanske passar på plats nu. På dagen var jag som vanligt i skolan, men lunchen blev på Gränden med ett supertrevligt sällskap, Lina. Satt fint med fläskfilé, mhm. Jag gick hem efter lunchen, började tagga inför kvällen och dunkade hög musik, grannarna måste ju höra att man är på g. Senare kom Zara, Micke & Linus, då var det bara att börja förfesta, för vi skulle ut på krogen. Öl, ölspel och mera öl. I skyhöga klackar promenerade vi till bussen och, vi var helt enkelt på topp! Vi skrattade, hade kul och härjade, som vanligt. Det går inte att ha annat än kul när vi fyra umgås. Vi hamnade på Konrad, mycket folk och där av mycket röj! Några öl fick man ner och idag sitter man hemma några hundralappar fattigare. Det är farligt det där, att gå på krogen. Man förstår inte hur mycket pengar man spenderar, förens man hör ekot i plånboken dagen efter. Men grymt kul hade vi, vet inte hur många gånger vi har sagt det idag, att vi hade så fruktansvärt roligt. Vi tog nattbussen hem, fötterna värkte. Att vara barfota i ett par nya klackskor, stort nej. Blåsor och smärta, sånt man får leva med. Jag snodde Linus skor ett tag där, ibland önskade man allt att man var kille. Förstå, kunna gå och festa i ett par jeans, en t-shirt och ett par vanliga skor. Frestande!

Vi hamnade vid tvn när vi kom hem, och somnade rätt omedelbart. Jag somnade på Linus, på något konstigt vis. När jag vaknade upp vid 06.00 låg vi som två maskar, pain, så jag lämnade en snarkande Linus och begav mig till min egen säng. Så mycket bättre!

Vädret är helt underbart, som ni antagligen vet. Jag, Linus & Micke gick ner till Ica och köpte glass, satte oss i solen, gick förbi vårat gamla hus, satte oss i några gungor och bara njöt utav värmen. Precis som det ska vara.

Nu sitter jag här och har nyss kommit ur duschen, borde packa väskan men jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Ska åka till Robin idag, vara där några dagar, sen direkt vidare till pappa. Vill ha med mig bärbara och kameran också, blir mycket packning det här. Jag har alltid med mig för mycket, men bättre det än för lite. Nej, nu ska jag gå och föna håret med en fön som jag inte har (mamma har tagit med den till sälen). Får springa en runda runt gården, kanske torkar lite då.


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback