Do or die

2008-09-05 @ 15:32:03 Category: Everyday life Comments: 0
Jag har inte riktigt hunnit fatta att vi är hemma än från Turkiet - Alanya. Jag vill tillbaka så oerhört mycket att det inte finns tillräckligt med ord att beskriva. Orken att skriva om veckan har inte heller riktigt funnits här, men jag tänkte räta på mig och skriva lite. Veckan har ju varit fullspäckad av roligheter, kommer inte ens kunna skriva ner en fjärdedel.

Onsdagen den 27 augusti var dagen vi åkte, och resfebern fanns i hela kroppen. Inte blev det bättre av att en skrovlig högtalarröst ber Zara Andersson och Sandra Karlsson komma till informationen omedelbart. Vi var hundra procent säkra på att det hade blivit något fel och att vi inte skulle få åka. Men dock var det bara så att vi hade råkat fått fel biljetter och det var världens lättnad. Strax därpå klev vi på planet där vi satt längst fram på dom bästa platserna. Plus att platserna bredvid var lediga så vi kunde breda ut oss ordentligt med våra grejer. Väl framme var det som att kliva in i en vägg av värme och fukt, det var så varmt att man fick en chock. Kan tala om att under hela veckan har det varit ungefär 55 grader i solen. Vi kom inte fram till hotellet förens runt klockan 18.00. Så vi hann väl inte göra så mycket. Vi gick ut och käkade, tog några drinkar på olika ställen, kollade på en strippshow, spelade pingis med en av dom som jobbade på en restaurang och hade allmänt trevligt.

På torsdagen klev vi upp lagom tidigt, handlade frukost som bestod utav nutella och mackor. En stor dunk vatten fick också följa med oss in på hotellrummet och in i kylskåpet. Sen sprang vi ner till poolen och solade ungefär hela dagen lång. Vi käkade lunch, tog det lugnt och mot kvällen åt vi mat och sen tog vi taxi till hamnen och gick på olika krogar. Träffade trevligt folk och dansade hela natten. När krogen stängde tog vi en promenad hem med våra grannar och somnade gott.

På fredagen blev det ungefär samma sak som på torsdagen. Vi sola, åt mat, drack mängder vatten, på kvällen blev det krogen igen vilket betydde att det bara var att korka upp igen för fest. Tror vi somnade runt klockan 06.00.

Två timmar senare var det lördag och klockan var åtta vilket betydde att vi skulle iväg med en partybåt över dagen. I priset ingick mat och så fick man dricka hur mycket alkohol man ville, hellyeah! Under båtturen fick vi bada på olika häftiga ställen och självklart sola hela tiden, sen kunde man kunde hoppa från klippor och åka jetski, och allt sånt kul. Fick även syn på dom där grymt stora havssköldpaddorna. Klockan ett var det mat, och massa frukt till efterätt. Klockan fyra kom vi tillbaka till hamnen och vi blev hemskjutsade. Jag tror vi somnade i skuggan vid poolen, sen åt vi mat och sånt där.

På söndagen gick vi till stranden, och den stekheta sanden plus stora vågor i det salta havet. Låg där tills vi var färdigstekta och åt glass och andra gottigheter. Sen gick vi hem, åt mat, sov en stund och sen drog vi ut på krogen igen som vanligt.

Sen var det måndag, och vi insåg att det här var sista dagen vi skulle kunna festa. Så även fast vi hade solat hela dagen och var helt slut och även att båda hade lyckats blivit sjuka så tog vi oss till slut ut. Vilket jag inte ångrar för en enda sekund. Bästa kvällen på hela veckan. Cocktails hit och dit och massa shots. Sen helt plötsligt fick vi en hel flaska med tequila och då var festen på den högsta nivån man kan tänka sig. Varsin ros lyckades vi också få, av två slibbiga, ja, ni vet. Sen vinglade vi hem genom natten och det finns så mycket man kan berätta om den resan, haha!

På tisdagen vaknade vi upp trötta och slitna.  Vi orkade inte sola mycket den dagen, fast det var rätt molnigt endå. Vi var rätt depprimerade hela dagen eftersom vi skulle åka hem den natten. Vi hade bestämt oss för att bara dricka vatten den dagen, men det blev ändrat mot kvällen då våra kära restaurangvänner var urgulliga. Sen var vi tvugna att packa och åka hem.

Bilder som också beskriver veckan kommer antagligen upp här sen när jag fått dom eller så kommer dom upp på min bilddagbok, länkar sen i sånt fall.