Whatever it takes

2008-05-11 @ 21:30:59 Category: Everyday life Comments: 1
Himlen lyser svagt rosa och träden rör sig lätt. Mörkret smyger på sakta, men säkert. Det är inte långt kvar av helgen, snart är det måndag och man är tillbaka i skolan. Sitter och tittar ut över utsikten genom fönstret, samlar tankarna. Tänkte skriva ner om min helg som har varit hur bra som helst.

I fredags efter skolan mötte jag upp Lina, vi handlade present till Malin eftersom vi båda skulle dit på tjejkväll. Vi handlade ett grymt sött örngott som det stod "det börjar verka kärlek banne mig" på, plus en kortlek, sanning och konsekvens, elaka versionen. När vi var klara åkte vi hem och jag började fixa mig. Väl hos Malin bjöds det på god mat, chips och godis. Vi satt och pratade och skrattade som vanligt, sen tittade vi på våran cabaré från nian. Den väcker verkligen minnen, jag saknar den tiden grymt mycket. Det var verkligen en härlig tid! Fick tårar i ögonen när vi alla sjöng "när alla vännerna gått hem" på slutet av cabarén. Skulle kunna göra mycket bara för att få uppleva all den där sortens lycka igen, jag saknar det. I alla fall, där efter tittade vi på Linas cabaré när hon gick i nian. När även den var slut och vi pratat av oss lite till var det dags för mig att bege mig av därifrån. Jag tog cykeln och mötte upp Zara, vi fortsatte hem till henne. Vi sparkade av oss skorna, tvättade av oss sminket och hoppade genast ner i sängen. Vi somnade som stockar, var omöjligt att hålla sig vaken.

Dagen där på vaknade vi upp runt halv tio och kastade av oss täckena efter vi vaknat till liv. Vi gjorde i ordning frukost och åt innan vi klädde på oss våra bikinis och sprang ut i solskenet. Vi la oss på två solstolar och njöt! Insmorda och glansiga låg vi där länge, läste böcker, pratade, åt mellanmål och hade det allmänt mysigt. Till slut beslutade vi oss för att gå ner till mördarån och bada. Vi hann knappt komma i vattnet förens vi var uppe igen. Kallt, men uppfriskande. Dock inte så kallt som jag endå hade förväntat mig. Vi gick upp och la oss för att sola igen, strax där på blev vi bjudna på jordgubbspaj av Zaras farmor&farfar. Det var kanongott, passade utmärkt i solen! Efter vi solat lite till och badat ännu en gång somnade båda två i solen och vaknade senare solbrända om kinderna. Vi gick in och duschade, fixade oss och cyklade ner till Ica för att köpa mat till våran efterlängtade picknick. Det blev potatissallad, korv, bröd och chips och en engångsgrill. Vi åkte vidare och satte oss ner i gräset och mötte upp Malin. Vi la ut våran filt och dukade upp med våra festligheter. En timme senare satt vi där som tre små köttbullar och jäste i solnedgången. Sedan kom även Max, Linn, Richard, David, Ante och Jimmy. Hoppas jag kom ihåg alla nu, mitt minne är som en fisks som de flesta vet. Vi hamnade alla nio på båtbryggan lite senare och satt där och hade det mysigt tillsammans. En brasa fick vi också, men den stank uta helvete. Mot natten cyklade jag och Zara hem till mig och sprang raka vägen mot sängen för att sova. Dagen och kvällen får tio ostbågar av tio möjliga i betyg. Den gav verkligen en skön sommarkänsla i hela kroppen. Tack allesammans!

I morse vaknade vi upp av att min lillebror kom inspringades i lägenheten och hurrade över att han hade fått två radiostyrda helikoptrar i födelesedagspresent, grabben fyller 12 år idag. Jag kan inte förstå hur fort tiden går, för mig är han fortfarande lilla Emil, 8 år. Han satte igång med bakning utav muffins, choklad, mums. Zara åkte hem för att sedan träffa upp gårdagens umgänge och spela volleyboll men jag beslutade mig för att stanna hemma. Jag hade världens mensvärk, och då menar jag verkligen världens. Började smått och slutade med att jag låg i fosterställning i min säng och tyckte synd om mig själv. Så, min dag har endast bestått utav plågor. Bra va? Men det gör inget, min helg har varit underbart bra oavsett. Sånna här helger borde man alltid ha.

Oj, nu har jag skrivit alldeles för detaljerat och för mycket. Är förvånad om ni orkat ta er igenom detta. Men hoppas ni andra har haft en lika bra helg som jag har haft. Bjuder på en låt nu efter allt läsande.


Kommentarer
Postat av: slimlinn

Jag hade en lika bra helg sörru, gott sällskap mina vänner

2008-05-12 @ 08:23:57
URL: http://linss.blogg.se

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback