My shelter

2008-05-03 @ 13:43:01 Category: Everyday life Comments: 1

Som alla vet så var det valborg i onsdags, som jag har längtat och nu är det redan över. Jag och Zara åkte hem till min pappa här i St.Sundby eftersom vi hade planerat att spenderna några dagar där. När vi anlänt stod grillad mat på bordet så vi satte oss ner för att äta en ordentlig måltid. När vi var mätta och belåtna sattes det igång med sminkning och sådant som hör till. När klockan passerat sju var vi näst intill klara och pappa skjutsade ner oss till klubbstugan där festen befann sig. Fast självklart hade inte festen börjat då som ni antagligen förstår, det var meningen att vi skulle förfesta där och sjunga singstar. Men det hann jag aldrig med, jag som skulle slå Linus. Men det får bli en annan gång! Några timmar senare var det fullt med folk och allt var bra. Valborg var otroligt roligt.

Torsdagen var otroligt seg, jag vaknade upp med Zara bredvid mig och med andra världskriget i huvudet. Jag mådde verkligen inge vidare och ville bara försvinna. Men efter ett tag skjutsade Mattias ner oss till kiosken så vi kunde äta mat, pizza! Fick i mig en bit sen tog det stopp, usch. Sen åkte vi hem och tog det lugnt i princip hela dagen. Mot kvällen kom Linus förbi och hämtade upp mig och Zara, så vi åkte hem till Robin i Sundbyholm. Vi for sedan vidare ner mot vattnet och tände en brasa. Vi satt och pratade i massor och värmde oss vid elden. När det slocknat åkte vi och kollade film, någon robot film med Will Smith. Jag var nog den enda som höll mig vaken hela filmen men endå fattade jag minst. Vi låg och pratade ett bra tag efter slutet och vi var nog hemma runt halv 5 på morgonen. Ungefär samtidigt som pappa skulle upp och mjölka kossorna, roligt.

På fredagen vaknade vi upp runt halv två och Zara packade ihop sina grejer för att åka hem. Jag beslutade mig för att vara kvar till helgens slut. Trött som man var så satt man och tog det lugnt hela denna dag också, på kvällen bestämde jag och Linus att vi skulle fortsätta på våran trekamp och spela kort. När han kom hit orkade jag inte leta reda på någon kortlek så vi skulle titta på filmen som han tagit med sig i stället. Men självklart blev det strömavbrott och den hade inga planer på att komma tillbaka heller förens om två timmar. Så vi, plus Mattias, åkte hem till honom och tittade på filmen där i stället, Silent Hill. Den var värdelös, fattade ingenting. Jag och Linus satt mest och skratta åt den medans Matte låg på golvet och snarkade. När jag kom hem pratade jag i telefon i timmar och när jag väl skulle till att sova så gick det inte. Kollade på ett avsnitt av gossip girl och somnade sedan gott klockan fem.

Nu sitter jag här, trött och seg som vanligt. Blev väckt runt 12 för att äta spagetti och köttfärsås med MAJS i. Majs? Hallå, nu får det väl endå räcka. Jaja, nu vet ni det i alla fall.

Tack för att du följde med Zara, jag tycker verkligen om dig och hade roligt hela tiden vi umgicks. Även om jag tydligen skrek lite på valborgsnatten, men det man inte minns lider man inte av. Vi kan bara skratta åt saken!

Ha en fortsatt trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Kom hem älskling, jag vill bara krama dig :(

2008-05-03 @ 20:04:32

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback