I'm so sick

2008-06-14 @ 15:34:43 Category: Everyday life Comments: 0

Äntligen kan jag skriva i bloggen igen, har inte kunnat gjort det på några dagar på grund av att mitt internet inte fungerar på stationära datorn. Men nu knyckte jag mammas bärbara för att kunna uppdatera lite.

I onsdags, tror jag att det var, åkte jag hem till Zara runt elva efter hon hade slutat jobba, sådär mot natten. Vi tog med oss massa gottigheter och gick ut på hennes nybyggda altan där vi rökte vattenpipa. Jag tror vi satt där med filtar och hade mysigt tills klockan närmade sig två. Det var verkligen skönt att bara sitta och ta det lugnt, röka vattenpipa, prata om allt som finns och bara vara. Sedan gick vi och la oss, somnade gott.

Dagen där på steg vi upp runt 11 och fixade oss inför studenten som var i Hallstahammar, vi skulle titta när Marika och Richard gick ut. Vi kollade även när dom åkte runt på flaken och man var lika avundsjuk som vanligt. Jag och Zara blev speciellt utpekade av en vagn att "sen finns det ju dom som har flera hundra dagar kvar". Yes, det känns ju kul! På kvällen drog vi in till Västerås och tittade bland annat på Looptroop Rockers, det var häftigt. Det är ju mälarveckor, festival. Tänka sig, vilket drag! Vi åkte en grymt läskig karusell också, jag gjorde det som en impulsgrej. Jag som verkligen avskyr karuseller då man har den där sugande känslan i magen, kastade mig in i just en sådan bara för att. Men kul var det. När allt började ta slut så åkte vi hem och sov.

I går, fredag, var vi jättesega precis hela dagen. Vi kunde varken bestämma oss för vad vi skulle ha på oss, eller vad vi skulle äta, sånna där dryga saker. Vi låg bara under täcket och sa minst tjugo gånger; hur gör vi nu då? Men till slut åkte vi hem till mig där vi på vägen köpte med oss pizza. Efter maten åkte vi åter igen in till Västerås, den här gången med lite mer folk. Det var helkul, åkte samma karusell denna dag igen. Plus att Zara fixade till sig med sin charm, fyra gratisbiljetter så vi kunde åka en karusell till. Good girl gone bad! Sen blev det nattbussen hem! Jag, Zara och Max drog hem till mig och sov.

Nu är det lördag, Zara jobbar och jag har tråkigt. Sitter och väntar på att hon ska sluta så hon kommer hit. Blir antagligen till att åka till Västerås ikväll igen. Men klart man måste passa på när det väl händer något.

Ni rockar min värld va! Jag trivs mer än någonsin med detta. Bort med det gammla och in med det nya, ungefär.


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback