One thousand miles away

2008-12-09 @ 19:25:38 Category: Everyday life Comments: 2

Borde nog passa på att be om ursäkt för mitt lilla utbrott från gårdagen, men fan så illa dagen var. Inget gick verkligen rätt, och som grädden på moset fick jag reda på som jag sa, att Atreyu har haft sin första spelning i Sverige. Ni anar inte hur länge jag har väntat på den, och så missar jag allt. Hur stor är chansen? Jag har varit inne på deras sida och uppdaterad sen första gången jag hörde deras musik. Varför vill något ont straffa mig? Jag var rent ut sagt nära på att slänga mig i väggen med huvudet före. Men på något sätt lyckades jag lugna ner mig, med lite hjälp från Robin. Han lyckas då alltid få mig på bra humör, och det är jag världsglad över.

Jag har varit trött hela dagen, haft ont i huvudet och bara velat hem. Matten gick inge vidare alls, och eftermiddaggen sög eftersom Lotta inte ville släppa oss tidigare även fast vi inte hade något att göra. Men i sista sekund, röt Zara ut över klassrummet och på något sätt, lyckades vi övertala henne. Så med endast några få minuter till godo, slängde vi ihop våra grejer och sprang som idioter till bussen. Det var med nöd och näppe vi hann, det var riktigt skönt att komma hem en timme tidigare. Åkte hem till Sten sen, där bjöds det på smaskig, hemmagjord risgrynsgröt. Fick även reda på att jag ska jobba på posten, dock inte de dagar som tänkt. Hade fått besked om att det skulle bli dagarna innan jul, men nu blir det två dagar innan nyår och två dagar efter. Det dåliga är, att pengarna jag tjänar i december, får jag i januari, och pengarna jag tjänar i januari, får jag i februari. Men visst, det är alltid härligt med lite extra klirr i kassan.

Nej, undra om jag ska slänga mig framför tvn och titta på vänner, så får det bli. Puss



Kommentarer
Postat av: Alice k

Om de spelar här en gång kommer de säkert spela i sverige igen :)

nice med posten vill också jobba så jag får pengar :(

2008-12-10 @ 09:08:00
URL: http://jagecila.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja det hoppas jag väl, men sjävla grejen var att det var deras första konsert någonsin, och jag missade den :(

2008-12-10 @ 11:04:53
URL: http://ksandra.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback