Dear you, count me in

2008-12-21 @ 19:49:58 Category: Everyday life Comments: 1
Jag smög precis upp för trappen försiktigt med en stor mugg i händerna med alldeles för mycket te i. Tröjan fick bli mitt skydd, då den var för varm för att kunna hållas i. Jag försöker göra allt för att bli av med min bakfylla som jag så vackert har haft hela dagen. Ni kanske undrar varför?

Efter jag skrev gårdagens blogginlägg somnade jag, och vaknade inte förens vi skulle åka till min kusin runt 6. Så jag hann varken med en dusch eller att fixa mig ordentligt. Men det gick ändå! När vi kom dit bjöds det på kroppkakor med smält smör och lingonsylt, precis som dom senaste tio åren. Det har blivit en tradition att äta det varje år när Rebecca fyller år, som tur är smakar det gott. Vi hann med att sjunga singstar och ha lite mysigt tjejsnack, sen var det tårta och strax där på skulle vi åka hem för då var klockan runt elva.

Men i stället för att åka hem skjutsade pappa mig till Sofia, som hade förfest. Några skulle iväg till krogen, men jag, Tom och Linus stannade kvar och vaktade huset samtidigt som öl efter öl slank ner i magen. Tiden gick fort och vi hade riktigt roligt. Hårdrock spelades från högtalarna, så jävla skön stämning. Runt tre kom folket som varit på krogen, tillbaka hem igen. Lite nattmat lagdes och dom flesta började somna. Men inte vi inte, hade vi hållt igång hela kvällen så skulle vi fan inte gå och sova. Vi tappade upp bubbelbadet och hoppa i det varma vattnet. Vi hade diskmedel i också, fråga mig inte varför. Men vi ville ha skum så klart. Vi drack och drack, pratade och pratade. Nej, toppenkväll. Klockan närmade sig åtta när vi gick och la oss i blöta underkläder, underbart. Några timmar senare vaknade vi, och jag var helt jävla förstörd. Jag hade huvudvärk, mådde illa som ett as och ville bara dö. Ni vet, en riktigt härlig bakfylla!

Åkte hem runt 1 - 2, minns inte riktigt. Men när jag kom hem tog jag med mig en cola upp på rummet och somnade. Jag vaknade fyra timmar senare. Fortfarande lika bakfull och med en ännu värre huvudvärk. Har spytt ett antal gånger, förstår ni då hur jag haft det? Åt helvete med det. Nu är klockan kvart i åtta och jag mår fortfarande skit. Funderar när det ska börja ta och gå över. Jag är som en levande zoombie. Men vafan, man mår som man förtjänar. Vi hade grymt kul och det är det som betyder! Nu ska jag dricka upp mitt te, jag har stora funderingar på att gå och lägga mig, det visar sig!

dagens låt
the all-american rejects - another heart calls

Kommentarer
Postat av: S

kan du säga att dom är bäst???????

2008-12-27 @ 12:55:37
URL: http://simonep.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback