The quiet place

2008-11-02 @ 19:10:01 Category: Everyday life Comments: 0

Det kändes som om det var dags att uppdatera lite här i bloggen, det var ju några dagar sen sist. Tänkte försöka komma ihåg vad jag har gjort sen sist, då jag skrev om In Flames konserten jag var på i Stockholm. Om jag minns rätt så bowlade jag och tjejerna i torsdags, Lisa, Hanna, Zara, Annie och Alice, plus mig. Det var faktiskt riktigt roligt, eftersom det gick rätt bra för mig. Kom faktiskt etta, med Lisa på en andra plats. Därefter gick vi vidare mot rixvideo, köpte med lite godis och fortsatte vägen hem mot Lisa. Inte nog med att det var långt, det snöregnade också. Så när vi staplade in genom dörren var vi både blöta och frusna, usch. Jag föredrar sol och värme! Där satt vi och pratade lite, innan resten åkte hem och jag & Lisa la oss i sängen och tittade på en hemsk film. Ni vet en sån där film man bara vill hoppa in i och hjälpa till, den handlade om misshandel. Om jag minns rätt så hette den The girl next door.
 
När vi vaknade på fredagen åkte vi till stan, plus Linn. Där köpte jag min klänning som jag skulle ha på mig på lördagen då det nalkades för fest. När jag kom hem packade jag ner alla mina grejer i min stora väska och sen åkte Jag och Zara till min pappa i St.Sundby där drygade sönder och skrattade tills magen värkte. Mot kvällen kom Linus, Jonas och Tom och spelade kort med oss. Klockan tickade och det var dags för att sova.

På lördagen var vi rätt sega, spelade fia med knuff i sängen och skrattade åt oväsentliga saker. Sen var det dags för att börja göra oss i ordning för kvällens fest som vi verkligen sett fram emot stort. Men innan vi fick börja festa skulle vi in till farmor och farfar för att äta mat, eftersom farfar fyller 75 idag. Så mätta och belåtna skjutsade pappa ner oss till lokalen där vi började pimpla öl. Det kom bara mer och mer folk allt eftersom, och till slut var det fullproppat. Även Linn, Lina och Johanna kom. Det är verkligen så det ska vara, mycket folk och inget krångel, och det var precis hur det var. Jag hade verkligen grymt kul, det var länge sen jag hade den känslan. Ljuset och ljuder gjorde rätt mycket, riktigt bra grejer. Så, ja helgen har varit kanon, fem av fem i betyg. Tror klockan hade passerat tre när vi var hemma, hade kunnat festa mer men det var rätt tomt på folk vid den tidpunkten på natten.

På söndagsmorgonen kände jag mig rätt död, men endå pigg. Bakfull och huvudvärken är aldrig rolig. Efter många timmars sängliggande tog vi oss i kragen och städade upp allt vi kastat ut över rummet under helgen. Sen åkte vi plus Tom, Jonas, Matte och Micke och åt mat och världens godaste pizza, jag lovar, pizzorna där är verkligen toppen! Sen åkte vi till lokalen, killarna städade det som dom hade kvar efter att ha städat hela dagen. Strax efter fem skjutsade pappa hem oss till Hallstahammar igen, och nu sitter jag här. Trött och sliten, längtar efter att få gå och lägga mig i min säng med en kopp te, läsa min bok.

I morgon börjar verkligheten igen, dags för skola efter ett underbart lov! Har verkligen fått ut massor av lovet, inte haft tråkigt en enda sekund, så ska det vara. Så det har jag mycket att tacka mina underbara vänner för! Livet är bra, tralalala!


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback