Distance

2008-06-07 @ 21:21:10 Category: Everyday life Comments: 0

Igår var det alltså Mattias&Viktors student, dagen var verkligen toppen. Steg upp tidigt och lockade håret, fixade mig och runt halv 11 åkte vi mot Mattias skola för att titta när han gick ut. Värmen var inte att leka med och det var folk överallt. Studenterna flockades och stora leenden syndes vart man än tittade. Jag, Mcke & Jennie gick vidare för att titta när dom åkte runt på alla flak med hög musik dunkandes, man blev riktigt avundsjuk alltså. Efter ett tag gick vi vidare mot Viktors skola för att titta när även han gick ut. Sedan fortsatte vi titta på när dom åkte runt och sjöng sina ramsor. "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, fyfan vad vi är bra" och dylikt. Sedan åkte vi hem igen till St.Sundby där det dukats upp för stort studentfirande med ungefär 45 personer. Våra två studenter kom lite senare inglidandes på häst och vagn som var en överaskning för dom. Lite extra så där. Sen blev det mat, presentöppning och fika. Vi ungdommar drog oss undan och drack öl, spelade kubb och rökte vattenpipa. Riktigt mysig avslutning på en varm dag.

Idag vaknade jag upp först runt 05.00, solen sken och jag kunde verkligen inte sova. Låg och stirrade in i väggen i brist på saker att göra, endast ladugården var vaken med djuren. Åkte sedan för att sola och bada med Linus&Mattias, skönt. Blev i knuffad också, heja! Jag som nästan hade bestämt mig för att inte bada då det kändes så kallt.

Nu sitter jag här och halvsover, funderar på att gå ner och göra mig något att äta. Har inte hunnit gjort det än, har känt mig halft illamående hela dagen. Nu vet ni, hoppas eran lördag blir kanon!

     


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback