Varning för ett extremt långt inlägg

Efter en vecka fullspäckad med galna upptåg, skratt och skidåkning vet jag fan inte vart jag ska börja mitt försök med att berätta om allt uppe i Vemdalen. Vi har haft så fruktansvärt roligt och nyår kunde inte ha blivit bättre, det går knappt att beskrivas med ord. Jag hoppas att jag hädanefter slipper fira ett nyår hemma, för det här tog alla pris man kunde få.

Det var på tisdagen vi åkte upp, dom två bilarna kunde förmodligen inte vara mer fullproppade med öl och packning. Vi var nio personer som alla var lika taggade, kanske inte om man tänkte att vi skulle sitta i bilen i ungefär sju timmar, men det gick. Jag och Michaela röjde satan och skrattade oss själva till döds av våra egna danser, kiss-stop och dåliga skämt. Klockan närmade sig åtta när vi var framme vid stugorna. Kvällen bestod av öl i mängder och roliga ölspel.

onsdagen var det bara att pallra sig upp till skidbacken även om bakfyllan tog emot. Termometern stod på -27 grader och det isade i hela kroppen. Men dagen var fruktansvärt skön och solen stod högt på himlen. Vi skrattade gott åt varandras misstag och krascher i backen. När vi kom hem kastade vi oss in i bastun, vi pressade oss till det yttersta innan vi kastade oss ut i pudersnön och flög upp som skott in i bastun igen. Shot efter shot, rödmosiga och slitna pallrade vi oss in i stugan för ännu ett galet ölspel med sjuka regler.

Äntligen var torsdagen här, dagen vi alla längtat efter, nyårsafton! Vi började dagen med att ta taxi till backarna och fortsätta med skidåkning. Mot eftermiddagen när alla var frusna gick vi till afterskin som var helt galen. Drinkar, öl och ett helt okej liveband förgyllde våra öron. Senare blev det en taxibuss hem igen och då bjöds det på mat, vilket kändes helt oslagbart då vi innan levt på skräpmat som billys panpizza och färdiglagade matlådor. Därefter var det bara att sätta igång med att göra sig nyårsfin och fira med skumpa i mängder. Vid elva gick taxin mot kvällens partykrog för att glida in i v.i.p-kön och börja pimpla drinkar. Jag måste trott att jag var miljonär eftersom jag hade en ny drink/öl i handen hela tiden. Vi hade så äckligt kul och tolvslaget firades tillsammans med hela gänget och resten av alla människor i mängder ute med kyssar och kramar, alla skrek och var lyckliga. Resten av kvällen firades vidare på olika dansgolv och med tröga killar som gav bort deras drinkar. Man vet att man hade roligt när man fick höra dagen efter att både jag och Michaela hade hittat resten av gänget flera gånger, skrikandes något oförståbart för att sedan försvinna in i folkmassan igen.

Jag mådde fan inte bra på fredagen, helvete vad bakfull jag var. Det skar i hjärnan och spyan låg i halsen hela dagen. Men efter att vi städat undan efter nyårsafton gick vi på alkoholen igen. Den här gången med spelet Pictionary som spårade ut totalt. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som till våra galna ritningar och gestikulationer. På lördagen var vi lika slitna igen så det blev ännu en hemmakväll med Pictionary, sista kvällen. Jag, Michaela och Micke lagade tacos till resten av gänget. Det var en rolig syn av mängden av mat som på några minuter försvann.

Så på söndagen var det sorgligt nog dags att bege sig hem mot verkligheten igen. Det var bara att börja städa ur stugan efter veckan. Den långa bilturen väntade och allt började kännas segt. Vi åt avskedsmiddag två gånger, både på vägen hem och när vi var tillbaka i Eskilstuna. Jag vill tillbaka nu, för det här känns fan inte okej.

Alla bilder från kameran kommer sakta men säkert komma upp, förhoppningsvis någon gång den här veckan. Dom är helt galna, tro mig.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh fy fan så roligt det har varit :D

2010-01-04 @ 16:32:16
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback