Summerday

2009-03-01 @ 22:26:27 Category: Everyday life Comments: 0

Jag har kommit in i en jävligt kass period, inom mitt tänkade. Jag menar, jag vill ha sommar något så fruktansvärt mycket att det gör ont i mig att ens nämna ordet sommarlov. Då är det fan illa. Men vem håller inte upp handen när frågan ställs
- Är det någon som vill ha sommar här? Inte många av dom jag vet, dom borde få smisk om det faller så. För det finns förmodligen inget som är bättre än sommaren och allt som kommer där till. Jag skulle antagligen inte ens hoppa över sommaren för pengar. Så mycket, längtar jag och så mycket, älskar jag sommaren!
 
En dag med stekande sol och inte ett moln på himlen. Vi styr färden mot stranden och det svalkande vattnet. Vi packar våra cykelkorgar fulla med gottigheter samt alkoholhaltiga drycker, en boll, mäktiga högtalare, en stor filt och på pakethållaren sitter handduken fastklämd. Under dom slitna jeansshortsen och det färgglada linnet är bikinin redan på. Alla är lika glada och spralliga. Efter en hel dag med sol, ploj och fylla åker vi vidare och inhandlar kvällens underhållning. En grill, kött och potatissallad, ja allt du kan tänka dig. Vi hamnar på en brygga någonstans, vi vet inte riktigt var men solen börjar sakta gå ner och bildar en rosafärgad utsikt. Alla är fortfarande lika glada, ingen bryr sig om att myggen sticks på armar och ben som bildar stora kliande bett. Det hör bara till! När solen gått ner och sommarkylan kommer fram mot natten klämmer alla ihop sig under filtar och skapar kroppsvärme. Gittaren plockas fram och syrsorna spelar sin sång. När klockan är tidig morgon och dom flesta börjar bli trötta åker alla hem till sig och somnar gott.


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback