You are my dreamcatcher

2009-01-08 @ 10:43:36 Category: Everyday life Comments: 0

Jag sitter och skolan, och alldeles nyss stog alla mina kära klasskamret upp, och sjöng för mig. Jag kan inte låta bli att skämmas, ville typ krypa ner under marken och försvinna! Men visst, lite rörd måste man väl ändå bli. Jag har ju trots allt världens bästa klass! I morse ringde Linus och även då fick jag en födelsedagssång sjungen för mig, med en skapligt trött whiskeyröst.

Vi har fått en ny lärare och hon är verkligen schysst, kommer nog bli bra det här. Det är jakob som hon ersätter, och den här veckan är det Jakobs sista vecka. Så för en liten stund en kom han in med två tårtor och saft som avsked. På julavslutningen var det vi som gav honom en avskedspresent genom att ta upp honom på scen och ge honom en blomma, samt ett kort där alla våra namn stod. Kommer sakna honom, han har absolut varit bland de bästa lärararna under gymnasietiden.

Vi slutar tidigt idag, om ungefär en timme sisådär. Så det blir en kort dag, men måste hem och fortsätta min påbörjade städning. Bakade bullar och kakor igår, så idag blir det även tårtbakning. Har inte riktigt bestämt mig än om vad det blir, så det får bli en överaskning helt enkelt!

Nej, nu är rasten slut så, back to work.


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback