If this ain´t love, then how do we get out?

2009-01-01 @ 16:38:21 Category: Everyday life Comments: 0

Nu är det nya året här, 2009! Det har varit efterlängtat, och som alla andra år hoppas man att just det här året ska bli bättre än alla andra. Förhoppningsvis kommer jag vara med om så himla mycket roliga saker det här året, så mycket som ska hända. Om 7 dagar fyller jag arton år och jag blir myndig. Jag får ta körkort, gå på krogen, åka utomlands utan mina föräldrars godkännande och jag får till och med gifta mig om jag så skulle vilja göra det, osv. Ett steg närmare vuxenlivet helt enkelt, och det är aldrig fel. 2009 kommer bli ett fartfyllt år, det känner jag på mig.

Avslutningen på år 2008 blev riktigt lyckad, långt över mina förväntningar. Dagen började när Zara kom hem till mig runt klockan 3 på dagen, och det firade vi med en varsin öl i handen. Sedan var det bara att sätta igång med att fixa sig inför kvällen, samtidigt som vi förfestade smått med oss själva. Klockan 18.00 var det bestämt att vi skulle vara hemma hos Hanna för att äta finmiddag. Maten var riktigt god, och magen blev några centimeter större. Mätta och belåtna slog vi oss ner i sofforna och började med ölspelet, nu jävlar skulle vi komma igång. Stort tjejgäng, massa alkohol, musik och skratt, underbart. Runt tio började det komma mer och mer folk, till slut var dansgolvet fullt. Tolvslaget var riktigt grymt, pussar och kramar åt alla. Jag har ont i halsen idag efter alla gånger man gapade gott nytt år! När även tolvslaget var överstökat drog vi oss tillbaka in till Hanna och fortsatte festa. Klockan två tog det roliga slut, och det var rätt skönt. Jag var full och trött, så det passade lägligt med ett avslut på en otroligt bra kväll just då. Jag och Zara fick skjuts hem, vilket var helt jävla underbart. Att gå hem i kylan i höga klackar var långt ifrån lockande, så tack! Väl hemma, ner med fingrarna i halsen, nattmacka och godnatt. Även om jag mådde bra, så kändes det skönt att bara få ur sig allt och slippa en hemsk bakfylla dagen efter. Och visst blev det bra, jag vaknade upp pigg och glad i morse, och det är ytterst sällan det händer.

Tack så himla mycket Hanna, att vi fick komma och röja under ditt tak. Tack även till alla andra som gjorde kvällen till vad den blev. Kvällen var obeskrivligt bra, och det var helt klart min bästa nyårskväll någonsin. Nu börjar det nya året, och vi kommer göra allt tio gånger bättre. Det kör vi på!

















¨









LYCKAT!

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback