I refuse to break down

2009-01-26 @ 08:45:55 Category: Everyday life Comments: 0
Jag börjar bli förkyld, snörvlar ikapp med Jessika just nu i klassrummet. Bara vi här än så länge, spännande. Igår kväll när jag kom hem från pappa började jag känna mig mer och mer hängig, när klockan var strax innan halv tio gick jag och la mig med två alvedon i kroppen. Jag är helt säker på att jag hade feber, för jag var kokhet och mina kinder såg ut som två röda äpplen. Trots det gick jag upp i morse, jag är stolt. Jag låg kvar i sängen en timme efter att väckarklockan ringt och övervägde om jag skulle gå eller inte. Kände verkligen att jag behövde gå för att inte komma efter, det har jag verkligen inte tid med.  Det som är bra är att jag förmodligen inte har någon feber längre, men jag har en förjävlig huvudvärk och jag mår illa. Det var nästan så att frukosten inte ville stanna kvar där den skulle.  

Om någon bara ville ge mig en gnutta motivering skulle allt genast kännas mycket bättre. Just nu gör jag inget annat än att längta till helgerna, bara för att slippa plugget. Jag har matteprov i morgon och min ångest är fruktansvärd. Jag förstår verkligen ingenting, ovanligt va? Nu är det värre än vanligt, jag går runt med en ständig magont. Jag avskyr när uppgifter blir för komplicerade, jag ger upp dirkekt.

Om det endå bara kunde bli vår & sommar. Det känns som om det skulle bli så mycket enklare då, till och med bara en sådan sak som att gå upp på morgonen. Det är jag helt övertygad om! Slippa dra på sig dessa stora vinterjackor, sjalar, vantar och mössor. För att i stället ha på sig ett par slitna jeansshorts, en t-shirt och ett par vita converse.

Jag antar att jag får drömma lite till.

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback