Them vs you vs me

2009-02-08 @ 18:39:42 Category: Everyday life Comments: 0
Nu är helgen så gott som över, det är söndagskväll och jag funderar på vilken min kvällsunderhållning kommer att bli idag. Funderar att titta på en film som jag äntligen fått hem, en thriller av något slag. Det får nog bli så, kommer att vara ensam hemma ända tills jag somnat så.

Fredagen blev riktigt lyckad, kunde nog inte bli bättre om jag får säga det själv. Den började med våran skolas utedag på Björnön, och det var en perfekt dag. Några plusgrader varmt och massor med snö. Jag, Zara, Katja och Zara höll ihop under dagen, och vi hann knappt komma dit innan vi letade reda på värmestugan och plockade upp vårat fika. Därefter blev det stjärtlappsåkning, det var hur kul som helst. Det gick så satans fort och snön hamnade överallt där den inte skulle vara. Jag skojar inte när jag säger att jag kände mig som ett barn på nytt. Vi grillade korv och gick runt och tittade oss omkring. Vid två gick bussen tillbaka till skolan, och Ann hämtade upp Zara och mig.

Raka vägen hem till Hanna, hon bjöd på årets första semla. Det var hur gott som helst. Sen var det bara att sätta igång med att fixa oss för klockan sex kom resten utav tjejerna och vi skulle hugga in på den beställda kebabfamiljepizzan. Därefter sattes förfesten igång med ölspel och dans. Några timmar senare vinkade vi av dom andra, jag och Hanna skjutsades in till krogen. Vi hamnade på Konrad och vi hade en grymt rolig kväll. Drinkar, öl, cider och massa dans. Det här ska vi göra om många gånger, fan så kul!

Lördagen, jag var bakis och kom inte upp förens två. På kvällen umgicks jag med Zara, vi åt godis och tittade på melodifestivalen. Jag tyckte Alkazar och Emila lätt var bäst, Marie Sernholt också men hon gick inte vidare. Jag somnade rätt tidigt den kvällen..

Söndag, sov länge för att sen gå upp och äta frukost. Vid 1 började Emils handbollsmatch, som jag kände att jag ville gå på. Han har spelat länge och jag har inte sett en enda match, kände mkg som en dålig syster. Han var jätteduktig och gjorde tre mål. Dom vann med ett mål och jag var nära en hjärtinfarkt flera gånger, fysatan vad nervös jag var dom sista femton minuterna..

Nej, nu räcker det. Här får ni tio bilder från utedagen, två från förfesten och tre från dagens handbollsmatch.









 

















(lillbrorsan mosar ner alla i sin väg)




Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback