Second chance

2009-02-15 @ 17:23:40 Category: Everyday life Comments: 0

Att slippa ångesten för skolan i morgon är underbar, allt på grund av att man haft en perfekt helg! Ja, för det har den verkligen varit. Den började i fredags då vi spontant hamnade på Strike direkt efter skolan för att ta några öl. Det var jag, Zara och två tjejer från klassen, Sara och Katja! Men än var inte kvällen slut, vi fortsatte vidare mot Pitchers. Det var en mycket trevlig kväll, särskilt eftersom det var första gången vi alla umgicks utanför skolan. Så varför inte dra ner efter en långtråkig dag i skolan och ta några kalla. Så, ska livet vara. Spontana grejer hit och dit, underbart! När jag kom hem hann jag slänga i mig några kalla pannkakor med smör och socker, det är så dom smakar som bäst. Sen somnade jag omedelbums i soffan.

Jag vaknade igen runt 02.00, och kunde verkligen inte somna om. Jag kände mig bakfull som ett svin och hela käften var som en öken. Jag har hört att man ska dricka varm mjölk när man inte kan sova, men jag vet inte om jag ska tro på det så jag drack en halv flaska med bubbelvatten. Inte så vidare smart, kanske. Tidigt på morgonen fick jag nog, så jag gick upp och städade mitt nerstökade rum, kläder, smink, skor och annat småplock låg kastat över hela golvet. När jag väl var färdig gick jag och la mig igen och vaknade inte förens Robin ringde och väckde mig vid 11. Mamma kom hem med hjärtformat bröd från Håkans och vi åt en mysig frukost tillsammans. Strax där på kom Robin och vi spenderade dagen i sängen. På kvällen kom Zara och även lite senare, Robins kompis. Vi tog några öl, för att sedan åka till Pitchers även denna dag. Men det är ett perfekt ställe för lite förkrök. Sen rullade vi ner till Strike och kastade ner kägglor i en timme. Sen åkte vi hem igen och tog det lugnt hemma hos mig.

Jag och Robin har degat sönder hela söndagen, men det får man göra. Han åkte hem för en timme sen och nu sitter jag här och borde egentligen ta tag i lite plugg. Måste göra klart mitt arbete om Antiken, som ska redovisas i morgon. Fem minuter långt ska det vara, drygt som fan.

Shinedown - Call me

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback