They bring me to you

2009-04-12 @ 17:54:49 Category: Everyday life Comments: 1
Älskade, underbara och otroligt härliga Göteborg. Jag är alltså i Göteborg och livet är fruktansvärt bra just nu. Sitter i lägenheten och småtittar på tv, medans Robin är iväg och handlar frukost till i morgon. Ikväll har vi planerat att bara vara hemma, det ska bli skönt att bara ligga i soffan en hel kväll. Det är trots allt söndag! I morgon åker vi hem, sorgligt men sant. Jag trivs så bra här, jag vill bo här. Alla är så trevliga! Åh...

Vi kom hit i fredags, resan gick ovanligt fort och innan vi visste av det så var vi framme, första stoppet var i Robins systers & pojkväns sommarstuga. Så grymt fint, både där och här i deras lägenhet som vi lånar under helgen. Dom bjöd på grillad mat, årets första grillade mat faktiskt. Det var verkligen efterlängtat. Även efterrätt som var riktigt god. Mot kvällen åkte vi till lägenheten, var äckligt trött så jag somnade efter en varmdusch i Robins famn när vi tittade på TV.

På lördagen hade vi ställt klockan på 08:00, härligt. Upp och hoppa, äta frukost, fixa i ordning sig och börja traska de femton minuterna ner mot stan för här skulle det shoppas. I sex timmar gick vi runt i alla affärer, förutom de 15 minuterna vi slog oss ner vid en mysig uteservering och tog en öl, samt de andra 15 minuterna vi åt mat. Men annars så. Jag är inte den som brukar hitta allt för mycket när jag väl bestämt mig för att handla mycket kläder, men jag fick med mig hem ett och ett annat. Ett par jeans, jeansshorts, tre linnen, en skjorta, ett par skor, smycken och smink, känns bra för att vara jag! Kan säga er att fötterna ömmade rätt duktigt när vi väl var hemma. Vi tog det lugnt på balkongen ett tag med chips, cigg och öl.

Lördagen den 11:e april är inte vilken dag som helst, utan även det datum som jag och Robin träffades för första gången, förra året. Så vi gjorde i ordning oss och gick ut och åt på en supermysig restaurang. Vi lyxade till det ordentligt, och det var värt varenda krona. Eller ja, Robins kronor. Han har skämt bort mig alldeles för mycket under dessa dagar. Förrätt, varmrätt och efterrätt, till det blev det en flaska vitt vin, ett vin jag definitivt kommer dricka fler gånger, namnet lägger jag på minnet.

Idag ringde alarmklockan vid 10:00, men då hade jag redan gått upp för länge sen medans Robin snarkade gott. Vädret är ju helt underbart, man kan verkligen inte klaga. Utan det här vädret hade helgen absolut inte varit lika bra som den varit. Idag tog vi i alla fall spårvagnen till Saltholmen för att sedan ta färjan till Brännö. (Det är dans på brännö brygga, en gammal och kär tradition) Vi strosade omkring och njöt utav vädret och utsikten, för att sedan ta oss vidare till Värdshuset och äta mat och dricka god öl. Dyrt, men för så god mat var det värt varenda krona även den här gången. Några timmar senare tog vi färjan tillbaka, spårvagnen hem och nu sitter jag här.

Robin kom nyss hem med massa gott i påsen, bland annat vitlöksbaguetter. Detta bådar gott! Nu ska jag krypa ner bredvid honom i soffan. Hoppas ni har det bra, för det har jag. Jag tror jag stannar kvar här några veckor... Man kan alltid önska.

Kommentarer
Postat av: zzzzara

Jag är inte nå avundsjuk och vet du vad? jag saknar dig inte heller!

2009-04-13 @ 00:08:41
URL: http://zzzzara.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback