Don't tell me, tell my ghost

2008-10-30 @ 15:35:11 Category: Everyday life Comments: 0
Jag säger bara, GRYMT! Konserten igår var så jävla grym att jag saknar ord att förklara den med! I bilen upp lyssnade vi på både Sonic Syndicate och In Flames för att tagga extra mycket. När vi väl var framme, lagom stressade eftersom bilköerna inte var och leka med, så kom vi fram lagom tills insläppet började. Kön slingrade sig långt åt helvete, men det tog inte mer än en halvtimme innan vi var inne och väntade på att Sonic Syndicate skulle börja. Strax efter halv åtta kom dom ut på scen och rev igång publiken, jag var lycklig och allt kändes så jävla häftigt. Det är vid sånna här tillfällen jag trivs som mest på, för musiken är så jävla viktig för mig. Men efter dom spelat några låtar så kom Gojira ut, det andra förbandet. Dom dög att lyssna på, men det var väl inte världens röj då. Men sen, kom det alla väntat på, IN FLAMES! Gah, jag blir glad bara jag nämner deras namn, för ni kan nog inte ens förstå hur jävla grymt det var. Jag stod inte still en enda sekund, jag flög omkring överallt och ingenstans, hoppade upp och ner, sjöng med, stod längst fram vid det andra staketet och röjde sönder helt enkelt. Som sagt, jag saknar ord att förklara hur otroligt skön stämning det var. Musiken, deras scennärvaro, oj oj oj. Jag vill tillbaka!

Sen finns det ju dom som i stället för att röja och lyssna på musiken, vill slåss och starta moshpits. Okej om man gör det till en viss gräns, men sen blir det jävligt drygt. Ni skulle sett mig, endel gånger var jag inte snäll. Folk flög hit och dit, knuffar man på mig och slåss så blir jag inte särskilt rolig. Så det fanns dom som fick sig en regäl omgång, haha. Jag höll emot alla som mosade bakifrån, jag skulle fan inte bli av med min plats. Finns så mycket jag vill berätta men som är svårt att förklara här i bloggen, så får strunta i det. Ska hitta en kompis jag kan berätta allt för som är intresserad, tror inte det är så många som bryr sig av dom som läser min blogg. Men endå!

Hittade några livevideos på youtube om någon skulle vara intresserad. Att spela in på en konsert med mobil/kamera är inte det lättaste, så ni får stå ut med kvalitén!

Förbandet Sonic Syndicate


Intro, In Flames.


In Flames - The mirror's truth


Samma låt igen, fast kanske bättre.
 

In Flames - I'm the highway
 

Sen har jag ävens kvällens höjdpunkt, bästa drag och bästa låt! Tyvärr går det inte att lägga ut den här på bloggen, så får länka er dit i stället. ALLA hoppade och det var nog det häftigaste jag varit med om, helt seriöst.
http://www.youtube.com/watch?v=y2Pccw9Q-uI

Här är också en video, inte från igår dock. Men som förklarar lite bättre av hur COOLT det var, på låten här över jag länkade.

Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback