I wanna play a game

2008-11-30 @ 15:07:48 Category: Everyday life Comments: 1
Igår kväll kom min sötis hem till mig, jag talar om Lisa. Med sig hade hon en Ica kasse med gottigheter. Usch, vad fet man kommer bli denna vinter. Om jag bara kunde låta bli att vara sjuk så kunde man ju få röra på sig, men nej skulle inte tro det. Förkylning efter förkylning, härliga vintertid. I alla fall, känner att jag kom av ämnet jag pratade om från början. Jag och Lisa pratade ihjäl oss som vanligt, att vi aldrig får slut på saker att tjattra om är sjukt, babbelmajor. Några timmar senare påbörjade vi vår fortsättning på saw - maratonet vi aldrig avslutade för någon helg sen, då vi bara såg dom två första. Vi tittade i alla fall på trean och fyran, besatta som vi är. Helt sjukt, alla filmerna är så jävla bra. Dom har en röd tråd från ettan till femman, och det är helt fantastiskt häftigt hur dom har lyckats komma på dessa idéer. Beröm till James Wan som har regisserat filmerna! Jag tror klockan närmade sig två när vi bestämde oss för att sova, och efter vi pratat en bra stund så somnade båda två och vaknade inte förens runt elva i morse. Vi åt upp restrerande godis och spelade Super Mario som fanns på nintendo wii.
 
Nu sitter jag ensam hemma och surar, efter en rundtur i huset har jag hittat massor med julgrejer. Vad försöker min käre mor och Björn göra? Pryda lägenheten med julsaker? Nej, det här funkar inte. Jag måste sätta stopp, någonstans går gränsen. Mamma tvingade mig att sätta upp en julstjärna i mitt fönster, jag hade inget val. Antingen en adventljusstake, eller en stjärna. Så hellre en stjärna, men nu när dom inte är hemma funderar jag på att ta bort den och sätta upp den någonstans där den hör hemma. Hämnden är ljuv! Försöker dom ta in en gran här senare i december så ligger dom illa till. Då flyr jag, till någonstans där inte julen är tillåten.

Hmh?

En adventsljusstake, för småbarn?


Detta gör mig rädd?


Det typiska julklappssnöret...


Kommentarer
Postat av: jullen

jag älskar julen int sant?

2008-11-30 @ 19:51:41
URL: http://jonatanjulius.blogg.se/

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback