Nightminds

2008-05-18 @ 17:19:55 Category: Everyday life Comments: 3

Helgen börjar dra sig mot sitt slut och det är lika tråkig varje gång. Det är på helgerna man lever livet och mår som bäst. Men nu är det bara sjutton dagar kvar tills jag får sommarlov, kan ni fatta? Sjutton dagar! Det är ingenting!

I fredags planerade jag och Zara att vi skulle ha en lugn och mysig kväll framför tvn tillsammans. Men planerna blev ändrade rätt så fort, då vi snabbt (för att vara oss två) slängde på oss något och åkte hem till richard för att festa i hans lägenhet. Det var en riktigt rolig kväll, och jag tror klockan slog fyra när vi stövlade in hemma hos mig igen för att krypa till sängs.

På lördagen var båda två helt döda, energin låg på botten och huvudvärken ska vi inte ens tala om. När vi väl orkade ta tag i våra liv gick vi ner till Milano där även Linn gjorde oss sällskap för att äta dagen-efter-mat. När vi var mätta och belåtna gick vi tillbaka hem till mig och satte oss i köket och drygade. Vi satt där i många, många, många timmar utan att göra något vettigt. Men vi var faktiskt helt färdiga, så vi orkade inte göra annat. Men det var riktigt kul endå. Jag och Zara lagade mat mot kvällningen, kyckling. Stark kyckling! Det var nästan så det kom rök ur både näsa och öron, då munnen hettade som eld. Men gott var det, mästerkockar. Grymt skön dag.

I morse vaknade jag och Zara upp tillsammans igen som vanligt, min sovkompis som är bäst. Linn svek dock och gick hem på natten, efter att hon hade haft sönder min käraste ägodel. Kommer ligga sömnlös i natt nu när jag blir tvungnen att sova själv. Okej men nej, nu överdrev jag en gnutta. Jag blev ärligt talat glad över att den gick sönder eftersom jag nu slipper vakna av synen när gubben står där och gör sieg heil tecknet mot mig.  

Lite senare kom mamma och Björn och hämta mig, vi åkte och handlade fika och mat till dagen då Björns mamma och pappa skulle komma på besök. Kladdkaka och jordgubbar vilket inte är så illa pinkat. Jag köpte även hårfärg så jag kan få bort min extremt fula utväxt. Ser ut som om jag har världens tunnaste hår med kala fläckar överallt. Efter fikat spelade vi nintendo wii, jag ägde allt och alla. I alla fall första gången på bowling, då jag fick strike nästan hela tiden. Nybörjartur, som man brukar kalla det. Sen gick det bara utför och jag blev sur på spelet i stället.

Nu sitter jag här och väntar på att dom ska åka hem så jag får färga håret. Tack för helgen mina vänner.

Zara & Linn, jag tycker verkligen om er, ni gör mina dagar bäst!


Kommentarer
Postat av: lovisa

vilken söt blogg :)

2008-05-18 @ 17:25:14
URL: http://lovisamelin.blogg.se
Postat av: slimmy

haha ge fan i o låtsas att du blev ledsen rå!
haha höll på o garva ihjäl mig åt din blogg hahah:D
pussel på dig

2008-05-18 @ 19:43:52
Postat av: zära zäta

naw

2008-05-18 @ 19:46:49
URL: http://zzzzara.blogg.se

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback