Power of love

2008-07-22 @ 21:52:32 Category: Everyday life Comments: 1
Klev upp och jobbde i morse, slutade klockan ett. Var rätt lite att göra idag, så slapp stressen. På hemvägen gick jag förbi Linns jobb och stod och småpratade lite om massa spännande saker. Därefter tog jag mig hem för en grymt god måltid, blev sådär äckligt mätt att man bara vill lägga sig ner och dö. Men är det gott, går det faktiskt inte att sluta äta. I alla fall inte jag. Sen kom Linn hem till mig, vi cyklade ut i sommarsolen med Max, eller jag satt väl på pakethållaren, men så är det när man inte har någon cykel eftersom vissa inte kan skilja på mitt och ditt. I alla fall, vi åkte till Ica och Max köpte glass som vi satt och frossade med kartongbitar som skedar. Sen fortsatte vi hem till duvhällarna och raka vägen till solstolarna. Linn traskade ut i skogen och plockade blåbär i flera timmar, så jag och Max sysselsatte oss på massa olika, roliga vis. Vi satt till exempel och målade i tidningar, på människor, sådär som man gjorde när man var liten. Det blev rätt snygga bilder alltså, riktiga mästervärk får jag endå lov att säga. Ja, sen när Linn väl hade plockat femhundra liter blåbär åt vi mat och tog det lugnt typ. Matvrak, det enda vi gör är att äta. Men det är rätt roligt att fördriva tiden med. I like you guys!

Nu sitter jag och knaprar på ett äpple, råkade nyss äta upp klisterlappen som satt på, smidig som man är. Måste bara berätta om mina två goda gärningar idag också, jag känner mig som stålmannen. Jag måste erkänna att jag blir grymt mycket trevligare mot folk med postkläderna på, häftig förvandling. För det första hjälpte jag en gammal tant med att bära hennes matkasse några trappor upp, hon var så himla söt att man inte kunde låta bli att vara hjälpsam. Hon blev verkligen överdrivet tacksam och ville ge mig det ena och det andra. Men jag tackade glatt nej och fortsatte med dagens andra goda gärning. Då en gammal gubbe i stället fick bli hjälpt. Stackaren ramlade i trappen, antar att han kände sig lite stressad då jag kom springndes med posten bakom honom. Men det behöver vi inte tala om. Jag hjälpte honom upp i alla fall och kände mig duktig.

Nu är det också helt klart att jag får ledigt till Storsjöyran nästa vecka, fyfan vad kul det ska bli. Tacka chefen. Ni kan inte ens förstå hur otroligt pepp jag är. Tydligen så är det svindyrt med tältplats, men det ignorerar jag fullständigt i nu. Allt jag tänker på är hur kul det kommer bli. Tre dagar att släppa loss på, äntligen. Zara ska med nu också, hon ångrade sig så nu blir det full bil. Skönt att ha en tjej i gänget, hihi. Nio dagar kvar, jag räknar ner.

Här har vi ett utav alla band jag kommer stå och rocka till.

Kommentarer
Postat av: slimii

hoppas verkligen yran kmr bli så kul som du har väntat dig :)



sen ska vi (inte) till västkusten, FETT KUL

2008-07-22 @ 23:23:09

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback