Get out alive

2008-07-28 @ 15:01:24 Category: Everyday life Comments: 1
Vilken helg alltså, den har varit hur bra som helst. Finner verkligen inga ord för att beskriva hur kul jag har haft och hur mycket jag har skrattat. Allt började i fredags då Micke, Mattias och Linus kom förbi hallsta för att hämta upp mig. Ölen var införskaffad, kortleken var med och det var bara att sätta igång. Väl framme i Sala packade vi upp våra grejer och fortsatte med det ena och det andra ölspelet. En sväng ner till pizzerian hann vi också med så klart. Senare mot kvällen när alla var fixade, klara och dynga drog vi ut ner mot salafestivalen. Vi var där rätt tidigt så när vi kom dit spelade fortfarande Amy Diamond, som kanske inte var sådär jättebra om vi säger så. Men efter en liten väntan var det dags för Renegade Five att kliva upp och dra av några rockiga låtar. Dom var verkligen tuffa att se, även om man inte känner igen så jättemånga låtar. Svettiga och fina var det bara att fortsätta supa. Linus & jag åkte karusell, jag mådde mest illa eftersom den bara snurrade åt ett och samma håll hela tiden. Men han försökte få mig att skratta genom att kittla, och alla vet ju hur enormt kittlig jag är överallt på kroppen. Fler band spelade, vars namn jag just nu glömt men det var coolt i alla fall. Mot natten var det dags för det som alla vi väntat på, Hardcore Superstar! Dom stormade scenen och ja, bästa jag sett efter Bullet. Fast scennärvaron går inte ens att jämföra, hardcore ägde allt. Mindre än en vecka kvar tills jag får se dom igen, bäst. När allt tog slut runt två drog vi och badade i en snuskig damm som luktade kiss, men det var kul.

På lördagen åkte vi alla iväg för att sola och bada tillsammans, det behövdes verkligen kan jag ju säga. När vi kom hem blev det att ta det lugnt, sen kom Zara. Då var det dags igen, bara att sätta gång med nästa öl, efter öl. På kvällen drog vi, minus matte, ut igen och satte oss som världens alkisar på en bänk och väntade på att klockan skulle bli mer.På vägen till festivalen hade vi tävling, man skulle köra sten, sax, påse med en främling, fråga någon om den kunde klia en på ryggen, säga att man älskar någon och mycket mer. Linus vann dock, men han tröstvann eftersom hans kamera gick sönder på våra vilda försök att varken hålla i sig med händer eller fötter på karusellen. Sen när vi väl kom in på festivalområdet så var det dags för The Poodles, häftiga killar det där. Men på grund av några missöden gick jag och Zara för att sätta oss ner och vänta på dom andra. Men det hindra inte oss från att dansa och ha kul. Vi var fulla och glada när det var dags för skumpartyt, galet. Micke&Linus lyfte upp mig i armar och ben och la mig ner på marken och öste över skum. Man var inte torr någon stans när vi skulle hem. Även denna kväll badade vi, fast denna gång i en lite mindre damm. Iskallt var det också, bara jag och Zara som var tuffa nog att doppa oss. Sen var det bara hem och sova.

Söndagen, mer bad och sol. Bakisdag så det skriker om det, i för sig klarade jag mig rätt bra mot dom andra. Sen på eftermiddagen bar det hem mot Hallstahammar igen, tillbaka till verkligheten. Vi beställde också våra yranbiljetter, nu känns det verkligen att det kommer bli av. Jag längtar obeskrivigt mycket!

Kommentarer
Postat av: zäta

ooooooooooooooooooooooohja

2008-07-28 @ 15:34:49

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback