Bring me everyone

2008-08-04 @ 16:58:01 Category: Everyday life Comments: 0

Storsjöyran 08!

Ni kan nog inte förstå vilken fartfylld helg det har varit. Tänker inte skriva vad vi gjort varje dag sådär som jag alltid lyckas göra, eftersom det då skulle ta ett år och få med allt som hänt. Men vi säger så här, Mustasch, Magnus Uggla, Kent, Lars Winnerbäck och Neverstore med fler. Ni kan inte förstå hur mycket jag rockat, hoppat och skrikit till musiken. Grymt drag till alla band som setts, vilket var hur skönt som helst. Jag vill se mer! Jag älskar livemusik. Mustasch var nog häftigast, jag och Linus stod längst fram, hoppade upp och ner i regnet. Rocka på, rocka på! Dom ska jag se fler gånger, det kan ni skriva upp.

Sen har vi träffat mycket roligt folk, Borats son, grabben som gick i morgonrock alla dagar, Mårten och Krister med hula hula kjolar, killen med den gigantiska julskinkan, han som gick runt och hyscha åt sina tre gosedjur i koppe och massa, massa mer. Vänner skaffade vi också oss, tog nummer av flera stycken. Grymt söta tjejer, dom du Zara lilla. Dom får vi ta och hälsa på, även fast dom bodde miljoners mil från oss. Karusell åkte vi med, en gång med Zara och två gånger med Linus. En utav gångerna lyckades jag få åka gratis, han bjöd på den.

Jag och Zara blev vän med en ordningsvakt, han som står där man ska gå in till själva festivalen. Så jävla skön kille, han bjöd oss på flera stycken öl, dom som folk lämnat kvar där eftersom dom inte får tas med från campingen till festivalområdet. Så vi satt där ett bra tag och hade en riktigt rolig pratstund med vakten och några nyfunna vänner.

Tråkigt nog blev ungefär en halv platta öl stulen av oss från vårat tält, fem idiotiska tjejer som hade varit och plockat ner i sina väskor. Dumma som dom var satt dom kvar vid vårat tält, när dom blev upptäckta. Blåsta jävlar, men dom fick höra ett och ett annat, av Zara. Tråkigt att vi inte visste att dom hade tagit ölen. Men det var bara att fixa nya från systemet.

Vi har umgåtts massor med en kändis också, ni vet Biffen från Lilla Jönssonligan på kollo. Riktigt kul kis. Vi körde tåget flera gånger, mamma och Björn bjöd så det var bara att höja glasen och harkla rösten för sång.

Så jävla kul helg, saknar den redan. Vill göra om den, om och om och om igen. Nu är det lite mindre än ett år kvar, sen kör vi igen. Tack alla, ni som gjorde den bäst!


Kommentarer

Type it down here:

Name:
Remember me?

Mail: (not published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback